Dit was Goa! - Reisverslag uit Calangute, India van Danie en Diana Jansen Smit - WaarBenJij.nu Dit was Goa! - Reisverslag uit Calangute, India van Danie en Diana Jansen Smit - WaarBenJij.nu

Dit was Goa!

Blijf op de hoogte en volg Danie en Diana

27 Juli 2012 | India, Calangute

Danie, 27 juni 2012. Onze twee weken Goa zitten er alweer op! Vanavond vertrekt onze trein om 23.00 uur en komt morgen rond een uur of 20.00 aan in Thiruvanathapuram, Kerala (zuid-zuid India). Een treinrit van 21 uur, stelt niks voor na die rit van ruim 30 uur :-)
Goa was goed, relaxed en gewoon heerlijk. De eerste week hebben we vooral veel gezwommen in het zwembad en strandwandelingen gemaakt. Bij deze strandwandelingen werden we weer veelvuldig op de foto gezet (filmpje 50). Ik heb er een leuke compilatie foto van gemaakt (foto 1) want elke keer als de Indiërs een foto maakte deed ik dat ook.
Op het volgende filmpje hebben we een stukje strand gefilmd bij Calangute. Op het filmpje (filmpje 51) zie je wel wat vrouwen maar voor de rest zie je hier voornamelijk groepen Indiase mannen die hier op vakantie zijn, vaak redelijk dronken.
We zijn niet wezen zwemmen in de Arabische zee, dit omdat de zee te gevaarlijk was. Overal hebben ze strandwachters, zie ook de foto van de Indiase variant op David Hasselhöf en zijn reddingshond (foto 2). Ook nog een mooie foto van slapende ingegraven Indiërs (foto 3).
De sfeer is hier wel vriendelijk, je wordt hier meer met rust gelaten dan in Agra of New Dehli. De tweede week hadden we een scooter gehuurd voor vijf dagen om wat meer van Goa te ontdekken. Zo op de scooter is wel de perfecte manier om dit te doen. Weggetjes langs de kust, door de heuvels en kris kras door het oerwoud, slaperig dorpje hier, hectische drukke stad daar, je komt van alles tegen. Soms moet je dan de rivier over met een pontje (foto 4, 5 en filmpje 52). Dat ding blijft nog drijven ook :-)
We zijn ook nog langs een 'spice plantation' gereden. Deze plantage was al meer dan 200 jaar oud en werd nog steeds door dezelfde familie beheert. Erg leuk om te zien hoe de ons zo wel bekende kruiden nou daadwerkelijk groeien zoals kaneel, vanille, cacao, nootmuskaat, kardamon, witte, zwarte en chili peper, geelwortel, gember. Ook fruit werd er verbouwd zoals, rozenappeltjes en ananas. Dit was ook weer een echt stukje oerwoud waar Diana toch wat 'Jane' kriebels van kreeg (filmpje 53). Maar als we dan weer weg wilden rijden moesten we eerst de scooter controleren op ongenodigde gasten (filmpje 54).
Wat verder erg opviel toen we hier aan het rondcrossen waren was dat er in elk dorpje wel een oude kerk staat, naast alle hindoe tempels en een paar moskeeën. 60% van Goa is rooms katholiek en overal zie je van kleine kapelletjes tot grote kathedralen (foto 6). Vele huizen hebben ook een klein hindoe altaartje in de tuin staan, erg kleurig en allemaal met een klein plantje (foto 7).
De laatste dag zijn we met de scooter nog eventjes een strandje opgereden (filmpje 55). We hebben nog een filmpje gemaakt van een ritje door Calangute waar we dus twee weken zijn geweest (filmpje 56). Later hadden we een plezierige verrassing, het Nederlands elftal was in Calangute neergestreken en ze waren al poepie bruin geworden :-) (filmpje 57). Nu op naar het zuiden van India, we hebben er zin in!

Foto's:
11. Markt/kermis in Vasco da Gama
12. Woeste kust Goa
13. Wij

Youtube filmpjes:
50. We famous people: http://www.youtube.com/watch?v=wLnZRZQlnZg&feature=youtube_gdata_player
51. Scheveningen van Goa: v=5LEMNshfh1U&feature=youtube_gdata_player
52. Pontje India Style: http://www.youtube.com/watch?v=zpMFaDVpSSQ&feature=youtube_gdata_player
53. Diana als Jane aan de liaan: http://www.youtube.com/watch?v=7OWBxTUW1Q4&feature=youtube_gdata_player
54. Scooterbezoeker: http://www.youtube.com/watch?v=V-CIF5dGATo
55. Met de motorscooter een stukje het strand op: http://www.youtube.com/watch?v=05o8gYtM4nU&feature=youtube_gdata_player
56. Op de brommer door Calancute: http://www.youtube.com/watch?v=VyNuc69DYEQ&feature=youtube_gdata_player
57. Nederlands elftal in Calancute: http://www.youtube.com/watch?v=w7Shg9zaD2I&feature=youtube_gdata_player

• 28 Juli 2012 - 06:51

He Danie En Diana:

Weer een geweldig verslag om te lezen. Wat een feest maken jullie toch mee. Dit gaan jullie, volgens mij, nooit meer vergeten. Wel erg jammer dat de filmpjes vanuit jullie verslag niet direct te openen zijn. Ik denk dat er wat mis gegaan is. Nog een hele fijne reis. Doe voorzichtig hoor.
    Veel groetes van Gerard en Helga.

• 28 Juli 2012 - 17:39

Joke Pronk:

Diana en Daniël,
    Geweldig jullie reis,de plaatsen die jullie beschrijven daar zijn wij ook geweest, ons eindpunt was toen een week goa,geniet nog van alles hè.

Gr. Joke Pronk. Schoonzus van tiny

• 28 Juli 2012 - 21:55

He Danie En Diana!:

Wat leuk om weer te lezen!!!! Geniet maar weer lekker van het zuiden van India:) Liefs Anna

• 06 Augustus 2012 - 13:53

Angelique:

Weer super leuk allemaal, behalve die duizendpoot dan, wat een gruwel.
    Heerlijk even op de scooter zo kom je snel overal even, wel gevaarlijk nog met overstekende honden enzo. Dacht ook dat er wat mis was dat ik de filmpjes niet kon openen, maar heb ze gekopieerd en geplakt en zo kon ik toch een aantral filmpjes bekijken. Leuk hoor!

Groetjes uit Schoorl, Angelique

• 08 Augustus 2012 - 11:49

Geurt Van Roekel:

Beste Danie en Diane,

Heb even op jullie reisblog gestruind. Leuk om zo iets van de ervaringen te delen. Goede reis verder!

Groeten uit Bennekom,
    Geurt van Roekel