Lekker relaxed in Kerala - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Danie en Diana Jansen Smit - WaarBenJij.nu Lekker relaxed in Kerala - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Danie en Diana Jansen Smit - WaarBenJij.nu

Lekker relaxed in Kerala

Door: Danie

Blijf op de hoogte en volg Danie en Diana

31 Augustus 2012 | India, Mahabalipuram

Danie, 30 augustus 2012. (Over periode 7 tot 15 augustus). Acht dagen hebben we heerlijk genoten aan de kust van Kerala, in Kovalam. Samen met Carrie hadden we een taxi genomen uit de ashram. Deze rit was zo comfortabel na de ontberingen in de ashram, dat we alledrie in de taxi in slaap zijn gevallen. In Kovalam kwamen we binnen 3 minuten andere 'ashram-vluchtelingen' (foto 1) tegen.
We vonden een super hotel met zwembad om even bij te komen. Het kostte ons een paar dagen om de chants uit ons hoofd te krijgen en weer een beetje energie te krijgen. Maar gewoon een beetje zwemmen in dat heerlijke zwembad (foto 2), strandwandelingen (foto 3) en lekker eten deed ons echt goed. We hadden weer een nieuwe vriend gemaakt, genaamd Mister G. (foto 4) Deze zeer rustige lieve hond is zo'n 6 dagen onze trouwe vriend geweest. Sandy, Carrie en Diana smolten helemaal weg van zijn 'droopy' ogen. Hij sliep voor onze deur, ging mee als we op pad gingen en hield de Indiërs wat meer op afstand.
De vijfde dag besloten we weer wat actiever te worden en gingen scooters huren om zodoende de streek te ontdekken. Twee voor Carrie en Sandy en eentje voor mij en Diana. Dit ging toch anders  dan van te voren verwacht. Na 10 minuten ging Carrie al onderuit. Gelukkig alleen wat schrammen dus konden door rijden. Nou door rijden.... De dames besloten niet harder dan 30 km/h te gaan rijden wat mij een beetje zenuwachtig maakte. Ik ben ondertussen gewend om met een vaartje van 50 km/h met het verkeer mee te rijden. Maar als je 30 rijdt, word je constant ingehaald door heel veel bussen, vrachtwagens, tuktuk's en motoren, en je komt niet zo ver op een dag. We besloten de drukke weg te verlaten om een klein landweggetje op te gaan. Hier ontmoette we al rijdend een Indiase jongen (filmpje 64) die ons uitnodigde om bij zijn ouders even verderop thee te komen drinken. Zeer hartelijke en gastvrije mensen. Ze vroegen of we zin hadden in kokossap, nou dat hadden we wel. Voordat we het doorhadden ging vader met zijn blote voetjes de kokosnotenboom in om wat kokosnoten voor ons te plukken (filmpje 65). Het sap was best lekker (foto 5) maar de binnenkant is toch best slijmerig om zo op te eten (foto 6). Hierna zijn we nog een tijdje door deze geweldig mooie jungle gereden (foto 7). Op de terugweg nog eventjes lokaal gegeten (filmpje 66).
Een dag later gingen we een wandeling maken langs de kust naar het volgende dorp. Mister G. moest natuurlijk weer mee (filmpje 67). Op de weg kwamen we eerst door een moslimenclave. Drie enorme moskeeën waren er neergezet voor een paar honderd inwoners. Ze keken niet zo blij naar ons en onze viervoeter, vooral de geiten waren erg argwanend (filmpje 68). Hierna kwamen we bij een vissersbaai waar honderden bootjes lagen te dobberen (foto 8 en 9). Eventjes verderop werd nog wat vangst binnengehaald en meteen verhandeld (filmpje 69). Nog iets verderop de lokale christelijke kerk bekeken (foto 10) en weer een tuktuk terug naar het hotel genomen. Ik denk dat het de eerste keer was voor Mister G. om in een tuktuk te zitten (foto 11). Een dag later gingen we naar Trivandrum om een treinticket naar Madurai te boeken, konden we lekker boodschappen doen in Westers ogende winkels. De dag erna was weer een rust dag en toen kwam onze laatste dag met Sandy en Carrie. We hadden besloten om nog een dagje uit te doen. We gingen Varkala bezoeken. Eerst met de bus naar Trivandrum. In deze bus kwamen we een Engelse zakenman tegen die ons overtuigde dat we van Trivandrum een trein naar Varkala moesten nemen (wat natuurlijk een slecht idee was) Wij tickets kopen en nog anderhalf uur wachten op de trein dus lekker geluncht in een typisch Indiaas tentje (foto 12). Daarna in een tweede klas coupe wachten totdat de trein vertrekt. Na tien minuten wachten in een steeds meer volgepropte coupe waren wij er klaar mee. Diana en ik reizen elke keer 'Sleeper class' waarbij je een gereserveerde stoel hebt, dit was nu dus zeker niet het geval. We zijn de trein uitgevlucht en besloten om een tuktuk te nemen naar Varkala, na 15 minuten onderhandelen met verschillende taxi's en tuktuks konden we vertrekken (filmpje 70). Varkala is ook weer een zeer mooie plaats (foto 13), jammer dat Diana en ik na twee uurtjes alweer terug moesten. Carrie en Sandy bleven daar een paar nachten slapen, maar wij hadden onze trein naar Madurai voor die avond geboekt. De terugweg was een race tegen de klok, we vertrokken van Varkala twee en een half uur voordat onze trein ging, uiteindelijk kwamen we 5 min. voor tijd op het station aan. Hop op de trein om 20:00 om rond 6:00 uur in Madurai aan te komen. Hier zullen we in ons volgende verslag over vertellen. We lopen een beetje achter maar dat komt vooral omdat hier in India (in tegenstelling met Nepal) weinig Wifi te vinden is (en dat voor zo'n IT land?).
Veel liefs van ons en tot snel!

Ps: Bedankt voor alle leuke reacties op onze reisblog!

Foto's:
13. Varkala beach

Youtube filmpjes:
64. Ontmoeting op de brommer: http://www.youtube.com/watch?v=n4kjnr8np3E
65. Zin in een kokossapje?: http://www.youtube.com/watch?v=-lmXKyAtTGA
66. Het ziet er niet uit, maar echt super lekker! http://www.youtube.com/watch?v=cWXESocLujw
67. Diana speelt met Mister G. op het strand: http://www.youtube.com/watch?v=2DW4BgnE4RQ
68. Argwanende geiten!: http://www.youtube.com/watch?v=6tOUkBcvMt4
69. Verhandelen van vers aangekomen vis: http://www.youtube.com/watch?v=f5F77r8AFBs
70. Met z;n vieren in een tuktuk, erg gezellig!: http://www.youtube.com/watch?v=cikQoCLhfb0

• 02 September 2012 - 11:48

Gerard En Helga.:

Het is weer een geweldig verslag. Iedere keer genieten wij volop van jullie dagboek én de foto's en filmpjes. Wat geweldig om een huishond te hebben, jammer dat je dan ook weer afscheid moet nemen... Nog een hele fijne tour, doe voorzichtig. Veel groetjes van Helga en Gerard.